Spieki kwarcowe jak tafla wody 

Rynek oferuje wiele zróżnicowanych materiałów przeznaczonych do wykończenia budynków. Dekton, czyli mieszanka kwarcu, porcelany i szkła, to rozwiązanie wyjątkowo wszechstronne i wytrzymałe, które także świetnie wpisuje się w obowiązujące trendy. Najnowsza kolekcja spieków kwarcowych Dekton Liquid od Cosentino, zaprojektowana we współpracy z PATTERNITY, londyńską pracownią projektową o międzynarodowej sławie, posiada nie tylko niesamowite walory estetyczne, ale także ogromną wytrzymałość, co czyni je wprost idealnym materiałem wykończeniowym do wykorzystania w kuchni, łazience, a nawet na elewacji.

Specjalistki od wzorów

Współzałożycielki PATTERNITY, Anna Murray i Grace Winteringham, od 2009 roku dekodują wizualne rytmy i cykle życia codziennego. Wiedzione głęboką miłością do wzorów i ich potężnej mocy przyciągania uwagi, stworzyły wiodące na świecie internetowe archiwum, skupiające motywy graficzne z różnych dziedzin ? od sztuki, nauki i przyrody, po modę i design. PATTERNITY szybko rozwinęły się ponad platformę hipnotyzujących obrazów, stając się interdyscyplinarnym studiem kreatywnym z bogatym programem wydarzeń i inicjatyw edukacyjnych. Unikalna perspektywa Anny i Grace spotkały się z uznaniem takich firm jak Céline, Levi?s, Nike, czy Selfridges, a teraz także hiszpańskiego producenta wielkoformatowych płyt Cosentino.

Fascynacja naturą

Kolekcja Dekton Liquid, zainspirowana przez naturę, celebruje dynamizm i ulotność wzorów tworzonych na powierzchni wody i innych cieczy. Każdy z trzech odcieni Cosentino jest estetyczną innowacją, a cała kolekcja dotyka przyszłości światowych trendów. Zgodnie z etosem projektantek, koncepcja Dekton Liquid koncentruje się wokół piękna przyrody, świadomości ekologicznej i celebrowania praktyk zrównoważonego projektowania, niezwykle ważnych dla Cosentino. Kolekcję LIQUID tworzą trzy unikalne odcienie ? Liquid Sky, Liquid Shell oraz Liquid Embers.

Liquid Sky przywodzi na myśl wzór wykonany japońską techniką dekorowania papieru, z użyciem ?pływających farb?, zwany marmoryzowaniem. Unikalne połączenie białej podstawy z szarymi przeżyleniami odnosi się do wzajemnego oddziaływania żywiołów i ich nieustającego ruchu.

Subtelny i miękki Liquid Shell to celebracja kształtów kryjących się pod falami mórz. Wzór odzwierciedla fale wygładzające powierzchnię wody, a wibrujący perłowy odcień łączy złamaną biel i falujący wzór krajobrazu dna oceanu.

Liquid Embers reprezentuje z kolei miejsce spotkania ognia i cieczy, przestrzeń leżącą gdzieś głęboko pod powierzchnią Ziemi. Ciemny odcień nawiązuje do węgla i magmy, pozwalając stworzyć intrygujące, przyciągające wzrok aranżacje łazienki, kuchni, fasad, okładzin ścian, podłogi czy schodów. ?Wzór Embers jest inspirowany naturą i wodą. Woda jest tożsama z wolnością, którą szczególnie cenimy sobie w projektowaniu, a natura to pierwiastek, bez którego architektura według nas nie istnieje. W projektach Studio.O. natura zajmuje szczególną rolę i dlatego cenimy jej ślad w materiałach, z których korzystamy. W kolekcji Liquid naszą uwagę przykuł wzór Embers, który dzięki ciemnej bazie jest szlachetny, a odcienie błękitu, będące znakiem wody, dodają mu świeżości i nuty szaleństwa?- mówią o nowej kolekcji Cosentino Aga Kobus i Grzegorz Goworek, właściciele pracowni projektowej Studio.O.

Więcej na: www.cosentino.com

***

Grupa Cosentino to rodzinna firma o zasięgu globalnym, która wytwarza wysokiej jakości, innowacyjne powierzchnie dla branży architektury i projektowania wnętrz oraz zajmuje się ich dystrybucją.  

 

Dzięki współpracy z klientami i partnerami ta wiodąca spółka wymyśla i przewiduje nowatorskie rozwiązania, które podnoszą jakość życia ludzi i stanowią dla nich inspirację. Jest to możliwe dzięki pionierskim markom, liderom w swoich segmentach rynkowych, takim jak Silestone?, Dekton? i Sensa by Cosentino?. Są to zaawansowane technologicznie powierzchnie, które pozwalają tworzyć unikatowe przestrzenie i projekty w domach oraz w przestrzeni publicznej. 

 

Swój rozwój Grupa opiera na międzynarodowej ekspansji, innowacyjnym programie badawczo-rozwojowym, poszanowaniu środowiska naturalnego i zasad zrównoważonego rozwoju, trwałym zaangażowaniu we wspieranie lokalnych społeczności, a także na szkoleniach, respektowaniu prawa do równości oraz bezpieczeństwie zatrudnienia. 

 

Produkty i marki Cosentino są dystrybuowane w ponad 110 krajach, a ich sprzedażą Grupa zarządza ze swojej centrali w Almerii (Hiszpania). Obecnie Cosentino działa w 40 krajach, a własne aktywa ma w 30 z nich. Grupa dysponuje 8 fabrykami (z tego 7 w Almerii (Hiszpania) i 1 w Brazylii) oraz 1 inteligentną platformą logistyczną w Hiszpanii, a także ponad 140 jednostkami handlowymi i biznesowymi na całym świecie. Ponad 90% skonsolidowanego obrotu Grupy Cosentino pochodzi z rynków międzynarodowych, co wg forum dla wiodących marek w Hiszpanii (Leading Brands of Spain Forum ? FMRE, wyd. 2018) czyni Cosentino najbardziej umiędzynarodowioną spółką w Hiszpanii.