21-24 lutego 2023 r. odbędą się w Poznaniu targi MEBLE POLSKA, których patronem branżowym jest Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli. To obowiązkowy punkt w kalendarzu branży meblarskiej, która od lat spotyka się tu z kontrahentami oraz zdobywa najnowsze informacje i wiedzę istotne w prowadzeniu biznesu. O tym, jak będzie wyglądała najbliższa edycja, opowiada nam Józef Szyszka, Dyrektor Projektu MEBLE POLSKA.
Czy może Pan nam zdradzić, jak wygląda zainteresowanie wystawców najbliższą edycją MEBLE POLSKA? Jakiego rodzaju firm mogą spodziewać się odwiedzający targi?
Zbliżająca się ekspozycja zajmie pawilony 3, 3A, 4, 5 i 6. Obok stałych wystawców, w największych kontraktacjach meblowych w Europie Środkowo-Wschodniej udział weźmie też sporo firm obecnych w Poznaniu po raz pierwszy. Swoją ofertę zaprezentują między innymi czołowi polscy producenci mebli ze wszystkich segmentów cenowych i asortymentowych.
Targi MEBLE POLSKA to największa na świecie ekspozycja oferty polskiego przemysłu meblarskiego. Ale nie tylko polskie meble będzie można zobaczyć w pawilonach. Rośnie liczba zagranicznych producentów, którzy aktywnie jako wystawcy poszukują klientów w Poznaniu. W lutym po raz kolejny zobaczymy na targach MEBLE POLSKA stoisko duńskiej firmy Actona. Firma ta od ponad 30 lat z sukcesem dostarcza funkcjonalnych rozwiązań w zakresie aranżacji wnętrz. Oferowany przez nią asortyment (głównie sofy, fotele, krzesła, stoliki czy regały) cechuje skandynawska prostota i współczesne wzornictwo. Innym duńskim producentem, który ponownie gościć będzie w Poznaniu jest Unique Furniture. Projektanci tej firmy dbają zarówno o ponadczasowy charakter swoich propozycji, ale i o wysoką jakość produktów. W ofercie znajdą się meble, które łączą w sobie styl i funkcjonalność m.in. nowoczesne stoły i krzesła do jadalni, stoliki kawowe i szafki RTV, szafki nocne, komody i regały.
Silną reprezentację będzie mieć także Ukraina. Do udziału w targach zgłosiło się kilkanaście ukraińskich firm, które będą miały w pawilonach swoje własne stoiska. Oprócz tego, podobnie jak w maju 2022, duże grupowe wystąpienie narodowe organizuje Ukraińskie Stowarzyszenie Producentów Mebli. Będzie można zobaczyć tam produkty licznej reprezentacji producentów mebli z tego kraju. Jak można było przekonać się podczas ostatnich targów w Poznaniu, meble z Ukrainy cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem zwiedzających.
Spora grupa wystawców pochodzić będzie także z Turcji. Od pewnego czasu widać rosnące zainteresowanie firm z tego kraju polskim rynkiem. Do udziału w targach MEBLE POLSKA zgłosili się już także producenci mebli z Litwy, Serbii, Wielkiej Brytanii, Chin i Uzbekistanu. Jak co roku, targom MEBLE POLSKA w pawilonie 5A towarzyszyć będą biznesowe Targi Wnętrz HOME DECOR.
Czy podczas lutowej edycji pojawią się jakieś zmiany, nowości?
Jak co roku, wystawcy przygotowują na poznańskie targi meblowe nowe kolekcje odpowiadające zmieniającym się trendom i potrzebom konsumentów. I to właśnie w zakresie ekspozycji różnic będzie najwięcej.
Powróciliśmy do tradycyjnego terminu na początku roku. Wyjątkiem od tej reguły była ostatnia edycja targów MEBLE POLSKA, która z uwagi na zawirowania pandemiczne odbyła się dopiero w maju. Biorąc pod uwagę renomę i potencjał produkcyjny zgłoszonych wystawców oraz ogromne zainteresowanie kupców meblowych, którzy zarejestrowali się już z ponad 60 krajów, jesteśmy przekonani, że zbliżające się wydarzenie będzie miało taki sam charakter i pozytywny odbiór jak ostatnie targi przed covidową przerwą.
Jeśli chodzi o nowości i zmiany to warto wymienić kilka inwestycji w infrastrukturę targową, które w ostatnim czasie poczyniła Grupa MTP. Przyczynią się one do poprawy warunków zwiedzania przez uczestników wydarzeń. Jedną z najważniejszych jest ukończenie budowy nowoczesnego parkingu podziemnego. Na trzech kondygnacjach nowy obiekt pomieści prawie 650 pojazdów, co znacznie zwiększy możliwości parkowania w okolicy targów.
W tym roku Grupa MTP przeprowadziła także modernizację kompleksu kongresowego Poznań Congress Center. Budynek został poddany termomodernizacji oraz wyposażony w nowoczesną elewację kinetyczną i iluminację świetlną. Na ścianie budynku zamontowano również ekran LED, który poszerzył ofertę marketingową Grupy MTP i pozwoli ograniczyć druk banerów reklamowych.
W 2022 roku do użytku gości oddaliśmy także po gruntownej rewitalizacji Port Sołacz, klimatyczny obiekt położony w sercu zabytkowego parku. Na gości z całego świata czekają tu wygodne apartamenty, ale także znakomita kuchnia. Port Sołacz to kameralne miejsce, pełne ciszy i spokoju, w którym w komfortowych warunkach można zorganizować spotkania z partnerami biznesowymi. Co ciekawe, budynek, w którym mieści się Port Sołacz, wybudowano na Wystawę Wschodnioniemiecką, która odbywała się na terenie dzisiejszych Międzynarodowych Targów Poznańskich. W 1912 roku przeniesiono go do Parku Sołackiego.
Na jaki program towarzyszący mogą liczyć wystawcy i odwiedzający MEBLE POLSKA 2023?
Jak co roku, targom MEBLE POLSKA towarzyszyć będzie cykl seminariów współorganizowany między innymi przez Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Producentów Mebli. Dla uczestników targów MEBLE POLSKA udział w tych wydarzeniach jest bezpłatny.
Program targów wciąż jeszcze jest w fazie tworzenia, ale wiadomo już, że trzeciego dnia (23 lutego) prelekcje skierowane będą do handlowców zarządzających sprzedażą w salonach meblowych. Poprowadzi je Jerzy Osika – ekspert ds. sprzedaży i zarządzania sprzedażą, właściciel i prezes firmy Promedia. Omówione zostaną skuteczne strategie sprzedażowe dla sklepów meblowych w czasach zmian. Uczestnicy dowiedzą się także, jak wykorzystywać narzędzia visual merchandisingu, by zwiększać sprzedaż, jak podnosić umiejętności sprzedawców oraz jak poprawiać jakość telefonicznej i mailowej obsługi klientów.
Dziękujemy za rozmowę.
Źródło: Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli
***
O Ogólnopolskiej Izbie Gospodarczej Producentów Mebli:
Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli została powołana 9 stycznia 1996 r. w celu reprezentowania i obrony interesów zrzeszonych w niej podmiotów gospodarczych oraz kształtowania w obrocie gospodarczym zasad dobrego obyczaju i uczciwej konkurencji. Misją Izby jest integracja polskiej branży meblarskiej w celu skutecznego współuczestnictwa w kształtowaniu rozwoju polskiej branży meblarskiej, aktywne promowanie polskich mebli w kraju i na świecie oraz wspieranie dążeń do zapewnienia konsumentom pełnej satysfakcji z zakupu i użytkowania wyrobów polskiego przemysłu meblarskiego.