Interprint DesignDays 2024 wykorzystując sztuczną inteligencję, kreatywność i technologię, zainspirowało odwiedzających i dostarczyło zupełnie nowych, spersonalizowanych wrażeń.
Ilekroć branża druku dekorów szuka nowych kierunków rozwoju, wizyta w Arnsbergu zawsze znajduje się na liście priorytetów. Interprint, jeden z wiodących światowych producentów powierzchni dekoracyjnych, zaprosił klientów z branży materiałów drewnopochodnych, podłóg i mebli na kwietniowe DesignDays 2024. To, co zobaczyli w przestrzeniach WorkLab i Brand Show – z pomocą artystów, sztucznej inteligencji i nowego spojrzenia na konsumentów – zaskoczyło ich i zainspirowało. A także zmotywowało na przyszłość.
Ponad 130 firm i 300 gości z 20 krajów z zainteresowaniem czekało na nowe produkty i style, które będą kształtować branżę aranżacji wnętrz w nadchodzących latach. Firma Interprint na potrzeby DesignDays całkowicie odmieniła Centrum Designu w swojej siedzibie w Arnsbergu, przygotowując je do wejścia w przyszłość. Celem było potwierdzenie i umocnienie roli Interprint jako pioniera, siły napędowej i konsultanta stylu w branży. Wynik: bardziej niż pozytywny.
Żegnamy trendy. Witamy zmysłowe prezentacje dekorów.
Przez sześć dni nasi goście mogli doświadczać dekorów w zupełnie nowy sposób. Mieli również okazję odkryć, dlaczego Interprint nie chce już podążać za trendami. Potrzeby konsumentów są zbyt różnorodne, a wymagania współczesnego życia zbyt specyficzne. Nie ma czegoś takiego jak jeden trend. Dlatego firma Interprint opracowała kolekcje Editions. Zapewniają one swobodę kreatywnego projektowania, ale jednocześnie stanowią inspirację dla potrzeb nowoczesnych klientów. I to właśnie odzwierciedla nowa kolekcja Special Edition: Trendless. WorkLab i Atrium zostały przekształcone w miejsca inspiracji, w których goście mogli przeżywać i doświadczać koncepcji Trendless.
Podobnie jak w laboratorium badawczym, najnowsze dekory można było łączyć bez ograniczeń. Efekty podlegały nastrojom, które, jak się okazuje, mają znaczenie dla przyszłości projektowania. Dekory drukowane cyfrowo, dekory podłogowe i unikolory znalazły uznanie klientów. Ale to był tylko początek.
Niewyobrażalne możliwości twórcze
Wycieczka po światach Editions została opracowana jako niezapomniane doświadczenie. Wzornictwo i technologia splatają się w jedno. Kreatywność spotyka się z rzemiosłem, nieszablonowe myślenie łączy się z najwyższym poziomem zrozumienia potrzeb klienta. Interprint ubarwił i ożywił Editions. Zaskoczeni goście mogli doświadczać dekorów wszystkimi zmysłami. Posmakuj drewna. Poczuj kolory. Usłysz kamienie. Doświadcz podróży zmysłów.
Podróż tę wspierała – wizualnie i dźwiękowo – sztuczna inteligencja. Goście odpowiadali na różne pytania o swoje preferencje, gusta i style, a następnie odkrywali, w jaki sposób sztuczna inteligencja zbiera te dane i wykorzystuje do generowania nowych, twórczych rezultatów. Na koniec każdy gość otrzymał osobisty kod IP – a więc wygenerowany przez sztuczną inteligencję obraz – oparty na podanych przez nich danych, na którym dokonano reinterpretacji dekorów.
Współtworzenie z wizjonerskimi osobowościami
Jednak wrażenia na poziomie wszystkich zmysłów nie opierały się wyłącznie na innowacyjnej technologii. Interprint angażuje się także w łączenie sztuki i kultury z wzornictwem i ekspresją. Dzieło sztuki zaprojektowane specjalnie przez Gustavo Dalinha na potrzeby DesignDays przykuło uwagę każdego z gości. Kolor, światło i emocje stanowiły udane wprowadzenie do świata Color Edition. Odwiedzający z uznaniem przyjęli przedstawioną historię i to, jak idealnie pasowała ona do filozofii i pomysłów Interprint. Sztuka może inspirować design i wynieść go na nowy poziom, pozostawiając w tyle komercyjne pomysły i ograniczenia.
Gustavo Dalinha poświęcił swoje życie papierowi i pigmentom, dlatego zanurzenie się w świecie komercyjnych, drukowanych dekorów było dla niego naturalne. Współpraca ta zainspirowała zarówno Interprint, jak i Dalinhę, rodząc mnóstwo pomysłów na przyszłe wspólne projekty.
Interprint zawsze rozumiał znaczenie współpracy z partnerami w ramach współtworzenia. A także myślenia nieszablonowego, stąd też stale generuje i stymuluje nowe pomysły. Oprócz Gustava Dalinhi znaczącą rolę na DesignDays odegrali także informatycy z JaStech. Wprowadzili gości w nowy wymiar technologii cyfrowych przy wsparciu AI oraz fascynującej ekspozycji wykorzystującej rozszerzoną rzeczywistość. Z kolei WGSN przedstawiła swoją opinię na temat przyszłych potrzeb pokolenia Alfa. Najpóźniej od 2030 r. cyfrowe pokolenie będzie odgrywać ważną rolę w świecie i kształtować jego przyszłość.Zaskakiwanie i inspirowanie klientów w dobrym stylu
„Jesteśmy zachwyceni tym, jak znakomicie DesignDays zostały przyjęte przez odwiedzających. Ale właśnie taki był nasz cel” – wyjaśnia Steffen Fillibeck, Global Director Marketing & Design w Interprint. „Chcieliśmy ponownie sprowadzić do Arnsberg dalekosiężne spojrzenie na przyszłość, komunikację oraz aranżację wnętrz. Dzięki odpowiedniemu łączeniu kreatywności, sztucznej inteligencji, współtworzenia i potrzeb konsumenta pokazaliśmy branży dzisiejsze możliwości i to, co konieczne, by inspirować klientów. Nasza koncepcja Editions została doskonale przyjęta, przede wszystkim dlatego, że było to przeżycie dla wszystkich zmysłów. Każdy, kto tam był, rozumie, co mamy na myśli, kiedy mówimy o stylu, a nie o trendach.
DesignDays 2024 odbyły się w kwietniu w Arnsberg i trwały sześć dni. Ekspozycje, a przede wszystkim prezentacje Editions będą dostępne w Interprint jeszcze przez pewien czas – zawsze w formie twórczych remiksów. Wszystko idzie do przodu. Wszystko jest możliwe. A Interprint pozostanie latarnią morską pomagającą klientom nawigować w intrygującej przyszłości designu.