Jak zwiększyć konkurencyjność produkcji i sprzedaży mebli w czasach nowych wyzwań?

Tegoroczna edycja Targów MEBLE POLSKA, największych kontraktacji meblowych w Europie Środkowo-Wschodniej, która odbędzie się w Poznaniu od 25 do 28 lutego, będzie okazją do zdobycia specjalistycznej wiedzy podczas licznych wykładów, prelekcji i prezentacji. Ich uczestnicy dowiedzą się między innymi, jak zwiększyć efektywność sklepu meblowego, poznają najnowsze dane na temat sytuacji w branży meblarskiej oraz zaznajomią się z najnowszymi trendami, technologiami i rozwiązaniami sprzedażowymi.

Aktualna sytuacja polskiej branży meblarskiej – wnioski z raportu Polskie Meble

Rok 2024 był trudnym okresem dla polskiego sektora meblarskiego, który borykał się z rosnącymi kosztami produkcji, spadającym popytem oraz konkurencją z zagranicy, szczególnie z Dalekiego Wschodu. Te czynniki osłabiły pozycję polskiej branży meblarskiej na rynkach międzynarodowych. Szczegółowe studium sytuacji polskiego meblarstwa opracowało B+R Studio w 15. edycji raportu „Polskie Meble Outlook 2025”. Raport ten zawiera analizę wyników branży w ostatnich latach, oszacowanie danych na 2024 rok oraz prognozy na 2025 rok. Wyniki te zostaną omówione podczas seminarium, które będzie okazją do wymiany wiedzy na temat kondycji polskiej branży meblarskiej oraz jej perspektyw rozwoju.

Inspirujące wykłady dla menadżerów salonów meblowych

Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli i Grupa MTP przygotowały cykl wykładów, które mają pomóc ich uczestnikom zwiększyć efektywność sklepu meblowego. Wykłady poprowadzi Jerzy Osika – ekspert ds. sprzedaży, zarządzania i rozwoju osobistego, szkoleniowiec, wykładowca i doradca, który poprzez praktyczne przykłady pomoże znaleźć odpowiedzi na najbardziej nurtujące dziś handel wnętrzarski pytania.

Uczestnicy wykładów dowiedzą się, jak wykorzystać w praktyce wiedzę o psychologii sprzedaży, by zyskać i utrzymać klientów oraz jak pozyskać do zespołu najlepszych sprzedawców. Poznają także tajniki najbardziej innowacyjnych sklepów na świecie (w tym laureatów konkursu Global Innovation Awards), by zwiększyć konkurencyjność swoich salonów meblowych. Jerzy Osika omówi również metody samomotywacji oraz skutecznej komunikacji z zespołem przekładającej się na skuteczną sprzedaż.

Odkryj potencjał drzemiący w pięciu europejskich rynkach

Podczas prelekcji przygotowanej przez Kaufland Global Marketplace będzie można poznać unikalne strategie i możliwości rozwoju na międzynarodowym rynku e-commerce. Uczestnicy zapoznają się z inspirującą historią sukcesu marki meblowej, rozwijającej się dzięki tej internetowej platformie sprzedażowej i dowiedzą się, jak skutecznie sprzedawać na pięciu europejskich rynkach dostępnych na marketplace Kaufland. Wspólnie przeanalizują też konkretne kroki, które pozwoliły marce na dynamiczny rozwój, omówią wyzwania i rozwiązania, które przyczyniły się do zdobycia klientów na różnych rynkach oraz otrzymają praktyczne wskazówki, jak zoptymalizować sprzedaż i zwiększyć zasięg w Europie.

Twórcze podejście do kształcenia w bioekonomii

Bioekonomia jest nowoczesną koncepcją zrównoważonego rozwoju gospodarczego. Jej celem jest zwiększenie efektywności ekonomicznej poprzez pełniejsze wykorzystanie odnawialnych zasobów środowiska, zaspokajanie potrzeb ludności i stylu życia. Obecnie programy szkoleń z zakresu przedsiębiorczości nie odpowiadają potrzebom sektora drzewno-meblarskiego. Ponadto brakuje zharmonizowanego podejścia UE w tej kwestii. Seminarium „Twórcze podejście do kształcenia w bioekonomii: innowacyjne metody nauczania przedsiębiorczości w sektorze drzewnym i produkcji meblarskiej” organizowane przez OIGPM poświęcone będzie studium nad programami szkoleniowymi powstającymi w ramach inicjatyw EU Erasmus+, mającymi na celu pobudzenie kreatywności i poczucia przedsiębiorczości w studentach kierunków związanych z różnymi gałęziami biogospodarki, między innymi drzewnictwo czy meblarstwo, jak i wzornictwo przemysłowe.

Nowe technologie: szansa czy kosztowny eksperyment

Od prezentacji produktów w rzeczywistości rozszerzonej (AR) poprzez konfiguratory produktowe i rekomendacje projektowe oparte na sztucznej inteligencji (AI) — nowoczesne narzędzia obiecują rewolucję w projektowaniu i sprzedaży mebli. Ale czy rzeczywiście poprawiają wyniki finansowe? A może to tylko efektowne hasła, które maskują głębsze problemy, takie jak nieefektywne procesy wewnątrz organizacji czy źle dobrane strategie rynkowe? Porównując doświadczenia z wdrożeń nowych technologii w firmach z Europy, USA i Kanady, specjaliści z AR-RANGE and DYFUZJA omówią, jak przygotować się do zmian i jak świadomie dobrać zarówno technologię, jak i jej dostawcę. Przedstawią korzyści z narzędzi takich jak konfiguratory 3d, jak i zagrożenia płynące z wdrażania technologii w niegotowych na nie organizacjach.

Upcycling pozostałości poprodukcyjnych

Trendy związane z ekologiczną produkcją wciąż budzą wątpliwości wielu osób i niekiedy trudno się temu dziwić. W dobie rosnącej troski o ochronę środowiska, głośno mówi się o innowacyjnych kierunkach rozwoju, takich jak kaskadowe przetwarzanie materiałów czy eco-projektowanie. Nieprzerwanie kładziemy nacisk na recykling i upcycling, a nowe regulacje Unii Europejskiej, takie jak DPP czy GPSR, jednoznacznie wskazują, że zmiany w podejściu do produkcji i przetwarzania są nieuniknione. Prelekcja „Upcycling pozostałości poprodukcyjnych w ekonomicznie uzasadnionej produkcji mebli” jest stworzona dla tych, dla których te pojęcia brzmią jak zagadka. Jego uczestnicy dowiedzą się, jakie są możliwości wprowadzenia zrównoważonego rozwoju do swojego biznesu!

Jak usprawnić projektowanie i produkcję mebli?

Specjaliści z firmy TMSYS przedstawią nowoczesne cyfrowe narzędzia i oprogramowanie, które wspierają projektowanie oraz produkcję mebli na różnych etapach procesu.  Omówione zostaną narzędzia do kompleksowego projektowanie wnętrz i mebli, w tym precyzyjnego modelowania 3D, do renderingu, pozwalające na tworzenie fotorealistycznych wizualizacji projektów, czy też konfigurator online, który umożliwia klientom samodzielne projektowanie mebli i przestrzeni, z natychmiastowym dostępem do specyfikacji i kosztorysów. Podczas wykładu zostaną zaprezentowane przykłady praktycznego wykorzystania tych narzędzi oraz ich wpływ na poprawę efektywności, jakości i personalizacji w procesach projektowania i produkcji mebli.

Szczegółowy program wydarzeń znajduje się na www.meblepolska.pl.

Zarejestruj się

Tegoroczna ekspozycja Targów MEBLE POLSKA obejmie pawilony3, 3A, 4, 5, 5A (Salon Home Decor), 6, 7, 8  i 10. Swoją ofertę zaprezentuje ponad 300 firm i marek z kilkunastu krajów, w tym między innymi czołowi polscy producenci. Bogate ekspozycje przygotowują firmy z Turcji i Ukrainy. Zakres tematyczny targów obejmie produkty ze wszystkich segmentów cenowych: meble tapicerowane, meble skrzyniowe z płyty meblowej oraz z litego drewna, i materace.

Dla uczestników targów MEBLE POLSKA 2025 dział w wykładach jest bezpłatny. Wszyscy przedstawiciele branży, którzy zarejestrują się na stronie internetowej targów do 31 stycznia włącznie, otrzymają bezpłatny bilet wstępu na ekspozycję. Po tym terminie koszt biletu dla profesjonalistów, który upoważnia do wielokrotnego wstępu na teren targów przez wszystkie dni ich trwania wynosić będzie 150 złotych. Tegoroczna nowość – bilet wstępu na targi upoważnia również do bezpłatnego korzystania z komunikacji miejskiej w Poznaniu.